Resurse gratuite
Cum să-ți ajuți copilul să-și spună numele
Ai petrecut 9 luni chinuindu-te să găsești pentru copilul tău numele perfect. Nume pe care-l iubești ATÂT de mult. Dar, nimeni nu ți-a spus că va trebui să mai aștepți apoi ceva vreme ca să-l auzi spunându-l!
Dacă aștepți cu nerăbdare, îți dorești ca, copilul tău să înceapă să-și spună numele și te întrebi ce poți face pentru a-l ajuta, ești în locul potrivit!
Aceste sfaturi și activități te vor învăța cum să îți ajuți copilul să-și spună numele acasă, fără stres sau presiune. Și, pentru că sunt lucruri rapide, cu puțină pregătire, pe care le poți începe imediat și la care poți reveni zilnic, știu că tu (și micuțul tău) vei obține atât de mult din ele.
Când ar trebui ca un copil să-și poată spune singur numele
Ori de câte ori dorești să încurajezi dezvoltarea limbajului la copil, trebuie să începi prin a învăța etapele lingvistice. Vorbirea și limbajul sunt abilități complicate care se construiesc pe baza altor abilități mici, aparent simple. Ceea ce începe ca lalațiune, gângureală și gesturi de indicare devine în cele din urmă vorbire în propoziții complete!
Când vine vorba de reperele legate spunerea numelui, iată ce trebuie să știi:
Bebelușii înțeleg adesea și chiar răspund la numele lor între 4 și 6 luni, dar de obicei nu își vor spune numele până când au între 18 și 24 de luni. Ne așteptam ca un copil cu dezvoltare tipică să poată să-și spună clar și consecvent numele complet între 2 și 3 ani.
Moduri de a-ți ajuta copilul să-și spună numele
- Realizarea unei cărți foto este o modalitate foarte drăguță de a-ți ajuta copilul să-și spună numele și numele altora, puțin mai repede. Aceste cărți mici sunt un succes pentru copiii cu care am lucrat!
Cum să faci:
Cumperi un album special pentru fotografii sau lipești fotografiile într-un caiet sau o agendă. Îl umpli de imagini cu membri familiei sau cu persoane pe care copilul tău le vede des. Doar asigură- te că incluzi mai multe imagini cu fiecare persoană, astfel încât să puteți repeta numele tuturor (inclusiv numele copilului) de mai multe ori.
Odată ce ai făcut cartea, o puteți parcurge împreună de câte ori doriți, arătând spre oameni și rostindu-le numele.
Acesta nu este un album de amintiri, așa că nu trebuie să fie deloc elegant. Gândiți-vă la ea mai degrabă ca la o jucărie la care se pot uita zilnic! Și chiar luați-o când ieșiți la plimbare cu căruciorul sau în mașină.
Căutați împreună cartea zilnic și rostiți numele tuturor puțin mai încet și mai exagerat decât ați face dacă ați vorbi în mod normal. Ajută cuvintele să iasă în evidență!
Jucați-vă „cum te cheamă?”
Întrebă copilul: „Cum te cheamă?” Apoi răspunde jucăuș, încet, rostindu-i imediat numele.
“Cum te cheamă? Laaaaaaauraaaaa!”
“Cum te cheamă? Daaavviiiid!”
Repetă acest mic joc pe tot parcursul zilei.
Încetinirea pronunției numelui va ajuta copilul să-l spună mai ușor. Și, repetând acest joc și spunând „Cum te cheamă?”, copilul tău va putea în cele din urmă să anticipeze ce urmează: numele lui!
Folosește o prescurtare a numelui
Unele nume sunt mai greu de spus decât altele! Și dacă copilul tău are un nume care este mai greu de pronunțat, acesta poate fi o parte din motivul pentru care nu l-a spus încă.
De obicei, bebelușii rostesc sunete mai ușoare, cum ar fi „b” și „m”, mult mai devreme, chiar și atunci când gânguresc! Unele sunetele mai greu de spus, cum ar fi „j”, „z”, „ș” “l”și „r” s-ar putea să nu apară până când copilul tău împlinește 3 sau 4 ani. Deci, prin natura lor, unele nume (cum ar fi Șerban , Tudor, Raluca etc.) vor fi firesc mai greu de spus pentru cei mici.
Dacă numele copilului include sunete care sunt mai greu de spus, gândește-te la o prescurtare care este mai ușoară pentru el și poate reduce presiunea! Odată ce o ai, modelează-o folosind aceleași reguli de modelare pe care le-ai folosi pentru numele lui complet.
De exemplu, fiica cea mică a unei prietene este Laura. Dar, pentru că nu spunea încă sunetele „r” și „l”, am învățat-o să spună „Lolo”. Conține sunetul „l”, așa că suna mai degrabă ca „Ioio” și așa a spus mult timp, dar e în regulă! A fost adorabilă și potrivit vârstei să spună așa.
Repere de vorbire
Iată o listă gratuită pentru verificare a reperelor de vorbire de la 1 la 4 ani.
REPERE
în dezvoltarea comunicării și limbajului
de la naștere la 4 ani
- ABILITĂȚI DE BAZĂ PÂNĂ LA 1 AN
Abilitățile de comunicare se construiesc una pe cealaltă și totul se întâmplă destul de repede. Aici am încercat să pun elementele de bază.
PÂNĂ LA 1 AN COPILUL TIPIC POATE SĂ:
- Folosească gesturi precum fluturarea cu mâna, arătarea cu degetul, întinderea mâinii etc.
- Emită o varietate de sunete consoane în timpul gânguritului (m, b, p, t, d)
- Recunoaște cuvinte pentru articole obișnuite precum „cană”, „pantof”, „mașină” sau „lapte”
- Să-ți atragă atenția folosindu-și vocea;
- Răspunde la nume
- Începe să răspundă la solicitări simple precum „vino aici” sau „vrei să treci?”
- Imită unele sunete de animale sau zgomote din mediu precum (moo pentru vacă, vroom vroom pentru mașină, uh oh, etc.)
DE LA 1 AN LA 2 ANI
ÎNȚELEGERE
- Indică câteva părți ale corpului la cerere;
- Urmează comenzi simple și înțelege întrebări simple („rostogolește mingea”, „Unde e pantoful tău?”)
- Ascultă povești simple și cântece
- Indică imagini dintr-o carte când sunt numite
LIMBAJ
- Spune mai multe cuvinte în fiecare lună
- Începe să pună întrebări simple, cum ar fi: “Ce-i asta?” — Mergem tai-tai? “Unde Kitty?”
- Împreună două cuvinte (“mai papa”, „nu suc”, „carte mami”)
- Folosește multe sunete consoane diferite la începutul cuvintelor
DE LA 2 ANI LA 3 ANI
ÎNȚELEGERE
- Înțelege diferențele de sens (“du-te/stai”, “în/pe”, “mare/mic”,”sus jos”)
- Urmează instrucțiunile cu două părți (“ia cartea și pune-o pe masă”)
- Ascultă și îi place să audă povești pentru perioade mai lungi de timp
LIMBAJ
o Are un cuvânt pentru aproape orice
o Folosește două sau trei cuvinte pentru a vorbi și cere lucruri
o Folosește sunetele c, g, f, t, d și n
o Discursul este înțeles de familie și ascultători de cele mai multe ori
o Adesea cere sau își îndreaptă atenția către obiecte prin denumirea lor
o Întreabă -de ce?
o Se poate bâlbâi în cuvinte sau sunete
DE LA 3 ANI LA 4 ANI
ÎNȚELEGERE
- Răspunde atunci când îl strigi dintr-o altă cameră
- Înțelege cuvinte pentru culori
- Înțelege cuvinte pentru unele forme, ca cerc și pătrat
- Înțelege cuvinte pentru familie, cum ar fi frate, bunica și mătușă
LIMBAJ
- Dă răspunsuri simple la întrebările cine? ce? și unde?
- Folosește pronume, cum ar fi eu, tu, eu, noi și ei
- Folosește câteva cuvinte la plural, cum ar fi jucării, păsări și autobuze
- Majoritatea oamenilor înțeleg ce spune copilul
- Pune întrebări simple când? și cum?
- Pune 4 cuvinte împreună.
- Poate face unele dezacorduri
- Vorbește despre ceea ce s-a întâmplat în timpul zilei
- Folosește aproximativ 4 propoziții odată
Creșterea unui copil
5 lucruri pe care părinții copiilor mici ar trebui să le știe
Știu că creșterea unui copil este uneori copleșitoare, de aceea aș vrea să te gândești la aceste 5 lucruri:
De la naștere până la 3 ani, creierul copilului tău va crește mai repede decât va crește vreodată. Concentrarea pe limbaj în acest timp este esențială! Abilitățile lingvistice puternice sunt un indiciu al pregătirii școlare și al succesului academic, iar dezvoltarea acestor abilități începe devreme. Așa că, deși activitățile pe care le predau par simple, să știi că vor deveni abilități esențiale pe care copilul tău se bazează mai târziu!
(Importanța primilor 3 ani este și motivul pentru care, dacă ai îngrijorări, este important să obții sprijin imediat!)
Primul punct poate suna ca o presiune mare, nu? Din fericire, copiii învață cel mai bine în contexte simple, familiare. Nu este nevoie să adăugați mai mult! Te voi învăța să faci mai mult din ceea ce contează și mai puțin din ceea ce nu.
Vă recomand să renunțați la culori, numere și litere! Copiii au nevoie de abilități puternice de comunicare funcțională, cum ar fi cum să ceară lucruri, să răspundă la întrebări, să facă comentarii și multe altele. Scopul nostru este să-i ajutăm să-și comunice dorințele și nevoile și să-și împărtășească ideile
Comunicarea se referă la interacțiunea. De aceea, ne concentrăm pe activități care susțin dezvoltarea în timp ce promovează conexiunea, cum ar fi cântatul și jocul împreună.
Când vine vorba de limbaj, nu trebuie să o iei înainte. S-ar putea să ai un obiectiv final în minte, dar mai întâi trebuie să ajuți copilul de acolo unde se află, pentru a-l ajuta să treacă la pasul următor. Adesea aflu despre mulți părinți care ratează etape pentru că nu știu de unde să înceapă. Vă pot ajuta și sprijini.
Sfatul meu: dacă copilul are nevoie de sprijin și poți accesa sprijin, obține-l. Apoi, pe cât de mult poți, mergi cu fluxul copilăriei. E mult mai distractiv așa!
Știu că educația copiilor mici poate fi dificilă. Încearcă să reflectezi în mod intenționat asupra lucrurilor pe care le iubești la acești ani, ca să nu te pierzi în toate greutățile!